week 4 - Reisverslag uit Amsterdam, Nederland van kathelijne maessen - WaarBenJij.nu week 4 - Reisverslag uit Amsterdam, Nederland van kathelijne maessen - WaarBenJij.nu

week 4

Door: kathelijne

Blijf op de hoogte en volg kathelijne

05 Mei 2006 | Nederland, Amsterdam

zo we zitten al weer in week 4.. gaat snel!!!
ff denken wat hebben we ook alweer allemaal gedaan...haha ja ik begin me al een beetje aan te passen aan de cultuur hier..

om te beginnen over de nieuwe auto, we hebben dus een andere(ik heb een foto!!)maar er is een grote maar..haha!! we kregen de auto dus een aantal dagen later omdat rachid (zo heet die kerel waar we onze auto bij huren) een zogenaamde keelonsteking had ofzo... nou wij fijn rond crosse met deze auto, gaat helaas niet zo hard hier op het eiland..
maar toen we afgelopen maandag lekker zaten te eten op het terasje bij de tropen,werden we opeens aangesproken door een meisje. ze vroeg of die mooie goude sunbird van ons was, wij heel trots JAHH!! die was dus van haar.. zij had deze auto gekocht maar omdat deze kapot was had ze met rachid afgesproken dat hij hem maakte en als ie gemaakt was dat zij er dan in mocht rijden totdat ze naar huis ging en dat hij daarna de auto mocht hebben. ondertussen mocht rachid de auto wel al op zijn naam zetten!! erg stom natuurlijk zonder dat je iets op papier zet.. rachid had zoals beloofd de auto gemaakt maar dus aan ons verhuurd en niet aan het meisje terug gegeven.. zij is dus erg boos haha maar ook een beetje dom van haar...
nu moeten wij dus iets gaan regelen voor haar maar hoe...
nou we zien het wel hoe dat afloopt maar we willen de volgende maand toch maar naar een andere auto overstappen.. heel vervelend voor onze vriend rachid maarja..

nou verder loopt ons project al aardig goed! loes en eef hadden maandag een afspraak met een pleeggezin wat helaas niet doorging... ook dinsdag was er een afspraak afgezegd, wat wel erg vervelend wordt natuurlijk..
maar we hebben al met de oud directeur van de voormalige pleegzorg gesproken, skuchami die instelling waar eigenlijk de pleegzorg ligt, met de hoofd van de kinderbescherming op curacao en het is toch al gelukt om naar 2 pleeggezinnen te gaan! morgen gaan we naar een andere medewerker van de voormalige pleegzorg. dus zo komen we toch aan een hoop informatie en lijkt het net of we het best druk hebben!!!haha nee, nou kunnen we tenminste echt aan de slag wat wel erg fijn is zodat we misschien nog een weekje aan het einde vrij hebben!

verder zijn we deze week een beetje op ontdekkingsreis geweest op het eiland.. ja we zijn naar een ander strand geweest: port marie.. weer erg mooi maar dat zijn eigenlijk bijna alle stranden hier!
vrijdag gaan we lekker stappen naar tutu tango tenminste we hopen dat dat leuk gaat worden maar met ons 4tjes kan dat toch nie verkeerd gaan dacht ik zo!
zondag gaan we lekker bbq hier bij onze smakelijke kakkerlakken... dat heb ik nog niet verteld geloof ik.
net voordat we naar guusje wilde gaan, wilde eef nog een andere broek uit de kast pakken. nou ineens gegil nie normaal. komt er een dikke kakkerlak uit haar broek..haha nou met zijn 4en tegelijk gillen, iedereen stond om ons huisje heen haha nee beetje overdreven maar echt eng gewoon! en laatst zat ik buiten en werd ik bijna aangevallen door zo'n vies beest... dus dat word wat met de bbq!!

owja erg leuk nieuws is dat ze ons komen controleren vanuit nederland... volgende week komt de vriend van fleur, die week erop komen mam en rita!!!erg leuk!!!! en daarna nog een vriendin van fleur en loes! dus controles genoeg!!haha
moeten we ons echt gaan gedragen hier!

even een aanvulling ons huisdier hebben we gefotografeerd dus kijk maar even bij de foto's!!
we zijn gister bij tutu tango geweest!! echt super leuk! die drank hier valt behoorlijk zwaar haha.. ja de eerste keer dat ik hier alcohol drink dus ik was al bezig met afkicken.. dat heb ik gister wel gemerkt. 3 wodka redbull en 2 shotjes en het was behoorlijk! maar alles gaat verder prima nergens last van vandaag!!haha maar dat gaan we vaker doen naar tutu tango!!

nou heel veel groetjes xxxx van mij!!

• 05 Mei 2006 - 03:53

Ine:

Nou pas jij maar op daar.
    Over 18 dagen komen wij Curacao onveilig maken en we hebben er reuze veel zin in. Zoek vast wat leuke terrasjes en eettentjes voor ons.
    xxxxjes en knuffels van mij en de beestebende hier!

• 09 Mei 2006 - 14:52

Jolanda:

eindelijk gevonden. Je adres is ook hier in Wintelre aangekomen, erg leuk om je leventje daar te kunnen volgen.
    Succes verder.

Groeten van Luuk, Anke, Hein en Jolanda

• 10 Mei 2006 - 20:25

Niek:

ha flappie,

ik heb gewonnen in de loterij van st. Jan. ik mag voor 50 euro gaan knagen bij de griek. is dat niks!?!

jij veel plezsier daar.
    ... nog even en dan hebben we de sleutel van het huisje...

gr niek

• 11 Mei 2006 - 05:13

Mark & Marleen:

Ha Kaatje

Zo te lezen vermaken jullie je prima daar op het zonnige eiland.
    Hier is het de laatste dagen ook zomers, temperaturen van 25 graden.
    Nog twee daagjes en dan wordt er weer regen voorspelt.
    Leuk zo'n auto zeg! Een beetje vreemd verhaal van dat meisje, maarja....voor jullie, op naar de volgende.
    In ieder geval veel plezier, maar met al dat bezoek moet dat zeker gaan lukken.
    Groeten daar.
    M&M&M

• 12 Mei 2006 - 18:14

Tiny + Huub:

Bedankt voor je kaart.Lees dat het wel aardig is, daar.Je moet de groeten van Mietje hebben.Doet het heel goed.
    Huub is regio-kampioen sgw geworden met Nurejev.Stond 15 punten los van nr.2. Alice Naber notabene met haar Internatione paard Royal Kiwi.Goed he.
    Heb je geen heimwee naar de paarden. Oh ja, Valentino heeft koers inDuitsland gewonnen. Lijkt dat we gaan oogsten.
    Ben je blij dat je gegaan bent naar C.? Heb je ook een beetje plezier. Ben benieuwd naar de ervaringen.
    Leuk dat je moeder komt, met Rita!
    Liefs succes en tot ziens.
    Groeten Huub en Tiny