week 5 - Reisverslag uit Amsterdam, Nederland van kathelijne maessen - WaarBenJij.nu week 5 - Reisverslag uit Amsterdam, Nederland van kathelijne maessen - WaarBenJij.nu

week 5

Door: kathelijne

Blijf op de hoogte en volg kathelijne

13 Mei 2006 | Nederland, Amsterdam

hallo allemaal!!!

weer een weekje verder met de nodige avonturen. even kijken waar ik ga beginnen...
vorige week zijn we lekker wezen stappen, vrijdag naar de happy hour bij tutu tango erg leuk daar. een soort binnenplaatsje lekker in de openlucht en afwisselende muziek!! daarna zijn we nog even naar de zanta geweest. erg leuk ook en behoorlijk aangeschoten haha!! foto's kun je zien op www.kikotakiko.com en dan ergens bij 5 mei zoiets dan kom je ons vanzelf een keer tegen!!niet te hard lachen he!
omdat het vrijdag zo goed bevallen was zijn we zaterdag weer wezen stappen op mambo! lekker aan het strand! windje erbij, en dan nog klagen dat het warm is...hollanders.. maar super leuk weer!
zondag hebben we heerlijk gebbq met anne en irma(twee klasgenootjes van ons) lekker bij de kakkerlakken, we hebben er maar 2 gezien. dus het viel mee! maar het was zeker voor herhaling vatbaar!

maandag weer aan het werk en enja als het ook niet zo zou zijn de auto begaf het.. fleur en loes waren onderweg naar de GVI, toen ie er geen zin meer in had bij het stoplicht dat werd dus aan de kant duwen en onze vriend rachid maar weer bellen. toen zijn we maar meteen begonnen met het belrondje voor een andere auto! en rachid heeft ons netjes 80 gulden terug gegeven en zijn auto meegenomen! dus dat verhaal is afgesloten!! gelukkig... en nu hebben we een toyota tercel, een witte! rijdt erg fijn tegenover de andere auto's en we hopen dan ook dat we zonder ploblemen hier verder mee kunnen rijden!

verder loopt ons project goed, we zijn nog naar 4 pleeggezinnen geweest afgelopen week. allemaal heel verschillend de een woont in een klein huis waar in nederland 1 persoon zou wonen maar hier dus een heel gezin, een ander gezin woont super de luxe in een groot huis. tja je komt hier dus vanalles tegen.
eef en ik zijn naar de gedeputeerde geweest van de sociale zaken. nou we kwamen daar, van te voren dachten we we doen maar een lange broek aan en een net shirtje en slippertjes.. nou we kwamen daar aan en het eerste wat ze deden was dat ze naar onze voeten keken.. tja wisten wij veel.. we mochten dus niet met slipprs binnen. nou lekker.. stonden we daar dan.. lekker voor schut!!! wij dus terug om schoenen aan te doen.. nou ik heb gelachen dat wil je nie weten!

dinsdag zijn we met zijn alle naar de film geweest op mambo beach! heerlijk op een strandbedje naar een groot scherm kijken! alleen de film was minder: 11.14 zo heette ie. bij de foto's staan we allemaal op en rijtje, vrienden van anne en irma, anne en irma en wij 4en!
woensdag is het vriendje van fleur aangekomen, woensdag en donderdag hebben we nog hard aan ons project gewerkt en vrijdag gunde wij onszelf een heerlijk dagje strand!vrijdag zijn we bij de ranch wezen eten, erg lekker. daar kun je spieses bestellen, kip of rundervlees geloof ik. dan wordt die spies boven de tafel gehangen en dan kun je zelf je stuk vlees eraf halen en op eten. je krijgt er een heerlijk stokbrood bij en lekkere knoflook saus. maar echt zo apart erg leuk en lekker. de paarden staan daar gewoon in de stal en ze doen dit ook alleen op vrijdag.
ook zijn we vrijdag wezen stappen, eerst weer naar tutu tango en omdat hier de bpm tour is, dat is 5 dagen lang een tour van dj's over het eiland, zijn we daar ook nog naartoe gegaan. en het was weer een geslaagde avond!op de terugweg, ik reed, nog bijna een hartaanval gekregen... de stoplichten staan hier snachts meestal uit en er rijden echt veel mensen onder invloed van alcohol.. nou wij moesten dus afslaan en ik zag al dat er een motor super hard aan kwam rijden van links.. ik dacht nou laten we maar even wachten want dat weet ik ook nie.. nou hij wilde de bocht om en ja hoor slingeren en vol onderuit net voor onze neus... nou jeetje nie normaal.. gelukkig stond ie meteen op en reed ie weer snel weg maar het ging echt wel hard. als ik door was gereden dan weet ik nie wat er gebeurd was..dus behoorlijk geschrokken!!

vanmorgen hebben eef en ik eindelijk paardgereden!!! jaja!!! echt super leuk!! pastino's heette ze geloof ik, nog nooit van gehoord...maar ik kreeg het racing paard en eef een iets rustigere. nou echt een leuk beestje. denk 1.50/ 156 hoog, dus voor mij behoorlijk klein! en dribbelen..haha nie normaal.. ze bleef maar doorgaan maar echt zo relaxed. ik hoefde met mijn benen niks te doen en alleen maar op houdingen te maken met mijn handen. ze hebben een soort telgang, heel apart!maar zo eentje wil ik er wel bij voor thuis!! het was zeker voor herhaling vatbaar!! wel even anders, geen schrik reacties, ze kunnen netjes stilstaan, ze lopen zo door het water, je hoeft je benen niet te gebruiken.. nou wat wil je nog meer!! dat wil ik mijn paarden ook weleens gaan leren!
zal nog moeilijk worden ben ik bang voor!

nou dat was week 5 weer! hele ervaringen dus ik ben benieuwd wat week 6 op gaat leveren.. haha

owja huub gefeliciteerd!!! kei goed zeg!! kampioentje!!haha super!

heel veel groetjes en liefs van mij

  • 14 Mei 2006 - 20:29

    Pap:

    Hoi Kathelijne, goed te lezen dat daar (op die motorrijder na) alles goed gaat. Hier thuis kun je Herbie misschien wel hetzelfde leren als die paarden daar. Maar of die een telgang heeft???????? Vandaag zijn we bij oma geweest vanwege Moederdag en daarvan moet je de groeten hebben. Ze leest je verhalen ook van de copietjes die ik maak. Vermaak je je nog de komende tijd en ik hoop dat als mensen je website bezoeken ze ook een leuke reactie zullen geven!!
    Groetjes xx

  • 15 Mei 2006 - 06:31

    Gé Derks:

    He Kaatje

    Alles kits daar? Je hebt zelfs al paardgereden!!! Nou we zijn bij Peter wezen kijken en met Nadina is alles kits! Marway heeft nog steeds geen veulentje maar houd ons 's nachts goed wakker met al haar gedraai en gelig.
    Maar eh, Hub krijgt wel zijn felicitaties en ikke dan???? Natuurlijk (vanzelfspekend?!) ben ik ook Limburgs Kampioen SGW geworden (wellicht in klasse B) maar toch, het was pas de 1e cross van Tala!!!! Gisteren de 1e selectie in Sevenum gehad. Helaas er is nu een einde gekomen aan de prijzenreeks (elke wedstrijd nog prijs gehad), had nu een balkje. Tala was wat lauw (moe of wat dan ook). Antoinette had wel een 4e prijs met L1(192 pnt).
    He tot horens!!!!

    Groetjes Gé

  • 16 Mei 2006 - 18:26

    Edwin (uit Ehv):

    Heej Kathelijne,
    Ellen vertelde me over je site. Heb je leuke verhalen inmiddels gelezen, dacht zal even wat achterlaten. Klinkt nog allemaal als een zeer leuke periode he. Geniet ervan, tot de volgende keer in Eindhoven!
    Gr,
    Edwin

  • 17 Mei 2006 - 14:32

    Peetje:

    ha kaatjuhh

    Hoe is t daar? Nog steeds zonnig, gezellig en relaxed? Nou ik hoop het althans. Je zit al op de helft he, gaat echt snel maja komt misschien omdat ik het nu ook erg druk heb. Als we saampjes klar zijn gaan we dat goed vieren he!!! Die paarden haha grappig. Nou super veel plezier en hebben ze daar ook appeltaartjes of hebben jullie ze dat daar geleerd??? Have Fun!!!

    Gr xies Peetje

  • 18 Mei 2006 - 07:41

    Antoinette:

    He Kaatje!
    Eindelijk!!! Geboren dinsdagochtend (16 mei) om 5.30 uur een hengstveulen, met wéér 4 witte beentjes een mooi blesje (of druipkol), VOS (!!???), groot (lange stelten zeg!) sterk en gezond.... ik zal eens proberen wat foto's te mailen naar je hotmail adres, van het weekend... Veel plezier geniet ervan...
    Groetjes AN

  • 18 Mei 2006 - 17:19

    Nettie En Hub Achten:

    Ha Kaatje.
    van je moeder een felicitatiekaartje gekregen en tot onze verbazing staat deze site er op vermeld. Wat gaaf, ben jer er voor een project? moet nodig je moeder bellen en navraag doen. Wij wensen jou een te gekke tijd. Heel veel groeten Nettie en Hub.

  • 19 Mei 2006 - 12:41

    Marieke:

    he kaat en de rest,
    Alles oke daar??Hier is het weer echt bagger weer. Het regent al twee dagen en het waait behoorlijk..zucht.Verder alles oke. Ik heb 16 juni papergesprek, spannend!Jullie er al iets aangedaan?!OOk het verhaal gehoord dat er waarschijnlijk twee jongens zijn vermoord na inbraak in een hennepkwekerij??Ze zijn op de dag van vandaag nog steeds niet terug. Het gaat lekker met Venray.Morgen voor het eerst in ons nieuwe huis slapen, ben benieuwt. Nog leuke dingen deze week ondernomen?!WEer leuke foto's trouwens. Spreek jullie wel weer.

    Liefs Marieke

  • 19 Mei 2006 - 19:38

    Jolanda:

    Hallo Kaatje,

    Hier weer een berichtje uit het mooie Wintelre,
    Mijn zolder is weer wat leger want jullie mam heeft de koffer opgehaald, ze heeft goed geshopt met ons mam en kei leuke spullen gekocht Je ziet ze volgende week wel.
    Nog veel plezier en geniet maar van het mooie weer want hierlijkt de zomer al weer voorbij.

    Houdoe Jolanda, Hein en de kids.

  • 20 Mei 2006 - 14:22

    Broertje Van Boterbloem:

    hoi Kathelijne,
    bedankt voor je kaartje, pas je goed op mijn tante (niet los laten lopen) als ze de zon bij jullie komt opzoeken, misschien kunnen jullie wel een gooi doen naar de macht nu je zonder regering zit girlpower.

  • 21 Mei 2006 - 17:08

    Roos:

    Hoi Kathelijne, volgens mij heb je het goed naar je zin daar in Curacao. Leuk om die belevenissen te lezen via de site. Nog heel veel plezier en mooi weer. Groetjes, Roos

  • 21 Mei 2006 - 19:46

    Janine:

    Heey Kaatje,

    Leuk hoor om je zo te volgen. Je hebt zelfs al paardgereden daar. Echt lache.. jaja en zo verleer je het ook niet he :-) Wij hebben dit weekend geen wedstrijd gehad. Zijn in deurne geweest, mee gedaan met een kroegentocht! Echt lache. Ik ben alleen later gekomen omdat ik moest werken. Nou, was te merken, was echt de enige nuchtere.. maar maar maar. Peetje en Eva waren al helemaal los. (El was niet mee, was ergens anders uit). Nou heb Peet en eef al lang niet meer zo gezien, maar ook wel erg lache. Hadden al de nodige shotjes achter de rug.Zijn zelf een keer op de grond gevallen toen ze een beetje te ruig aan het dansen waren... dan weet je het wel! Maar verder gaat alles goed hoor! Alleen allemaal een beetje brak vandaag.. Als je terug bent gaan we snel weer n keer met z'n alle uit!!!
    Hee ik mail je snel weer, vermaak je daar nog met het mooie weer! En stuur maar een beetje zon deze kant op, t is hier herfst zeg maar.. En succes met jullie project natuurlijk!
    HE groetjes,
    doei doeii, janine

  • 25 Mei 2006 - 11:21

    Mieke:

    Hoi Kathelijne
    Ik ben weer even bij met lezen van jou avonturen.
    Nu mag je genieten van de komst van jullie mam, nou neem ze maar mee naar de disco kan ze zich ook weer even jong voelen. Geniet nog maar groetjes

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

kathelijne

haaiii!!! hier dan eindelijk toch een site van mij!! zo kunnen jullie op de hoogte blijven van alle avonturen....haha!!

Actief sinds 30 Nov. -0001
Verslag gelezen: 170
Totaal aantal bezoekers 16437

Voorgaande reizen:

10 April 2006 - 13 Juni 2006

Mijn eerste reis

Landen bezocht: