week 7 en 8 - Reisverslag uit Amsterdam, Nederland van kathelijne maessen - WaarBenJij.nu week 7 en 8 - Reisverslag uit Amsterdam, Nederland van kathelijne maessen - WaarBenJij.nu

week 7 en 8

Door: kathelijne

Blijf op de hoogte en volg kathelijne

07 Juni 2006 | Nederland, Amsterdam

nou ik pak week 7 en 8 bij elkaar en een beetje van week 9 want ik loop nog steeds achter.... tja ik merk dat ik me echt aan begin te passen aan de cultuur hier.. en dat terwijl ik volgende week alweer thuis zit! dat belooft wat!!haha

nou ik zal eerst nog de verhalen rond de auto bespreken!!! want het kan ook nie anders we hebben al een tijdje een nieuwe auto!! weer een toyota tercel alleen nu een blauwe! hij is iets luxer want er zit alarm op wat we al een paar keer hebben gehoord!! vrouwen he, die weten nie zo goed hoe dat werkt, haha! nou, we kregen een nieuwe omdat de achterklep niet meer dicht ging... we waren al een keer terug gegaan om te zeggen dat de achterklep niet helemaal goed was maar dat kwam omdat er een auto achterop had gezeten en we konden er gewoon mee door rijden! toen loes en ik mam en rita van het vliegveld op hadden gehaald en bij van der valk kwamen kregen we dat ding dus met geen mogelijkheid meer dicht!!! gelukkig zijn er altijd vriendelijke mensen die even willen kijken maar helaas konden zij het ook niet maken..
we hebben hem maar met een touwtje dicht gemaakt en de volgende dag hebben we dus die nieuwe auto gekregen!!! dat is inmiddels nummer 4. het zit gelukkig wel mee!!!
toen we vrijdag gingen stappen kregen we onderweg een lekke band... gelukkig waren we dicht bij de parkeer plaats waar we toch nog naartoe zijn gereden!! we zaten met zijn 6en in de auto, allemaal vrouwen... eefke en ik hebben dan wel de isa pech onderweg gevolgt maar daar had ik dus echt geen zin in!!! gelukkig kwam er een aardige choller langs die ons wel een handje wilde helpen!! voor een paar gulden heeft hij de band verwisseld en zijn wij verder gaan feesten!!

verder die week heb ik in mijn vorige verhaal al een beetje verteld, samen met mam en rita ben ik de hele week heerlijk uiteten geweest!! die week ben ik meer uiteten geweest dan de rest van de 7 weken! dus de kilootjes mocht ik er nu weer vanaf gaan springen in het zwembad!
omdat rita wegens omstandigheden eerder naar huis is gegaan heb ik nog 2 dagen gezellige dingen met mam gedaan! zoals winkelen en strandje pikken en uiteten gaan!!! heerlijk toch! was voor mij ook echt een weekje vakantie! nou ik vond het echt super gezellig die week!
dinsdag heb ik mam weer naar het vliegveld gebracht en begonnen de gewone dagen hier weer!

die week hebben we alles voor school afgemaakt! het conceptbeleidsplan hadden we al ingeleverd en daar hebben we de op en aanmerkingen van terug gekregen. het ging voornamelijk om spelfouten... die hebben we allemaal verbetert en verder vonden ze het helemaal prima! jonathan heeft een super mooie voorkant gemaakt, deze hebben we bij de drukker laten afdrukken en daarna hebben we alles ingebonden! het beleidsplan bestaat uit 103 pagina's dus we hebben toch wel iets gedaan voor school! al zeg ik het zelf!! verder hebben we onze groepverantwoording en de laatste beslisdocument gemaakt en opgestuurd! we hoefen nu alleen nog het beleidsplan te overhandigen en dan zijn we helemaal klaar! ja helaas moeten we in nederland het beleidsplan nog presenteren... dat is niet ons sterkste punt!!!

donderdag kwam irma (meisje van onze school) bij ons logeren! erg gezellig! ze had lekker voor ons gekookt, pasta met zalm en tonijn en veel groenten! heerlijk!
's nachts werden we gewekt door 2 lieve kakkerlakken!!! ja het was weer zover, ik zag er 1 onder het bed kruipen en een ander bij de koffers lopen..nou die mocht ik dus gaan vangen! met een grote kan, want dood maken mag nie bij die beesten, dan krijg je er meer.. dus met die kan op de kop dat beest gevangen en hem naar buiten toe gesleurd. ja en toen die ander nog gaan zoeken! nou dacht je dat we die konden vinden.. niet dus! echt alles hebben we aan de kant gedaan en omhoog gehad maar geen kakkerlak te vinden! nouja dan toch maar weer een poging doen om te slapen. ik heb hem die nacht nie meer gezien..
2 dagen later lagen we in bed en eefke ging nog even naar de wc, ze kwam terug en ja daar zat ie op haar kussen!!!
weer paniek in de tent, ik weer dat kussen aangepakt en naar buiten gegooit! op de een of andere manier trekken we de kakkerlakken aan! zal wel aan ons lekker geurtje liggen haha!!

zaterdag hebben fleur en loes kim opgehaald van het vliegveld. kim is een vriendin van hun en logeert ook op de plantage! erg gezellig dus. ze zit tegenover ons in het huisje. die avond zijn we maar meteen op stap gegaan naar mambo! was weer gezellig alleen de dj daar is erg chagerijnig.. liedjes aanvragen zit er dus nie meer in. want als je iets aanvraagt zegt ie: dushi, dat kan ik niet draaien want die mensen die hier rond lopen zijn een beetje gek!!! nouja zelf!!haha. dus ben blij als ik weer in nederland ben, kunnen we weer gewoon liedjes aanvragen!!

zondag hebben we lekker liggen zonnen bij mambo, daarlangs was land ter zee en in de lucht. we hebben daar nie veel van mee gekregen want het was bloedheet! we hebben alleen genoten van de muziek en van de startschoten. daarna hebben we heerlijk bij mambo gegeten. er was een barbeque waar je zelf 1 soort vlees mocht uitzoeken en daarbij was een onbeperkte salade bar! nou echt om te smullen, met koolsalade, aardappelsalade, pastasalade, fruitsalade, en nog veel meer. onze buikjes zaten weer lekker vol! daarna nog even salsadansen bij wet en wild! dat salsa wil nog nie helemaal lukken dus het laatste weekendje nog maar even oefenen!

nou en dan komen we in week 9 alweer!!!
we hebben maandag lekker uitgeslapen en aan het strand gelegen! 's avonds een heerlijke salade gegeten bij de heeren.
dinsdag(nu nog vandaag voor mij!!) hebben we een stortbui gehad nie meer normaal.. vanmorgen om 7 uur begon het en tot ongeveer 9 uur heeft het geduurd. en hard ging het nou daar sta je liever niet in dat kan ik je wel zeggen! ben ik blij dat we hier niet in de regenperiode zaten!
na die fijne buien toch maar met goede hoop gaan winkelen, want ja het is de laatste week.. nog een paar slippertjes gekocht en een broek en nu is mijn geld echt op.. helaas..

vanmiddag zijn we bij het GVI geweest om ons beleidsplan te overhandigen! nou jennifer(directeur en opdrachtgever) was super enthousiast!!!! ze vond het er echt mooi uitzien en ze kreeg er gewoon kippenvel van! echt heel leuk! ze zei ook dat ze de samenwerking perfect vond en dat ze de volgende keer weer studenten wilde uit nederland van onze opleiding omdat het zo goed was verlopen! nou dat is natuurlijk wel fijn om te horen! dus nu hebben we officieel: VAKANTIE!!!!

woensdag willen we nog naar de struisvogel farm en natuurlijk nog even naar een strandje! donderdag ook strandje en 's avonds opstap!
vrijdag gaan fleur en ik naar de pedicure(is hard nodig) en dan komen we met zachte voetjes weer thuis! en voor de rest: weekend vieren en dat zal wel gebeuren door lekker aan het strand liggen, uiteten, en stappen!
nou ik zal nog een laatste verslagje doen al ik thuis ben over de afgelopen dagen!
ik ga nog even genieten hier! zoals jullie op de weersverwachtingen hebben gehoord heb ik al wat zon jullie kant op gestuurd!!!haha

nou bedankt weer voor al jullie reactie's!ik hoop er deze week nog een aantal te lezen want dat vind ik wel echt heel leuk!
heel veel plezier in nederland en ik zie jullie snel! ik kan nu zelfs al zeggen tot volgende week!!!haha

xx kathelijne

  • 08 Juni 2006 - 10:39

    Antoinette:

    He Kaatje

    Nu echt vakantie! Heerlijk. Nu 103 pagina's tellend beleidsplan is toch wel heel wat. Dan hebben jullie toch wel meer gedaan dan ik verwacht had! Volgende week kom je weer terug naar Nederland? Ik dacht later; pas de 2e week van juli. Nou, komend weekend voorspellen ze hier zeer zonnig weer met een temperatuurtje van een grad of 25-30! Vorige week hebben we maar 15 graden gehad, zelfs de paardendekens weer van de zolder gehaald... he ik hoop je snel weer te zien, geniet nog van de laatste paar dagen!!! Groetjes AN en Gé en de beestenboel

  • 08 Juni 2006 - 20:09

    Jolanda:

    Hoi nichtje

    Wat goed dat ze zo enthousiast zijn over jullie beleidsplan, Je bent er ook ver voor gegaan om zoiets te schrijven. Ik heb het nooit gedaan omdat ik ons mam niet zo lang kon missen maar jij laat ze dan gewoon overkomen.
    Zo als ik gehoord heb heeft ze het ook erg naar de zin gehad.
    Veel plezier nog de laatste week en genieten maar.

    Groeten Jolanda.

  • 11 Juni 2006 - 09:24

    Pap:

    Hallo Kathelijne, het zit er bijna op het luxe leventje daar. Ik ben blij te horen dat jullie opdracht van school klaar is en met enthousiasme is ontvangen. Nu dadelijk in Nederland nog de laatste lootjes en wie weet hebben we binnenkort feest. Het goede weer dat je gestuurd hebt is inmiddels aangekomen en we profiteren er volop van. Je kunt dus nu gewoon naar huis komen. We wensen je een goede veilige reis en vlucht naar het zonovergoten Nederland en we zien je dinsdagmorgen. Groetjes en liefs xx

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

kathelijne

haaiii!!! hier dan eindelijk toch een site van mij!! zo kunnen jullie op de hoogte blijven van alle avonturen....haha!!

Actief sinds 30 Nov. -0001
Verslag gelezen: 327
Totaal aantal bezoekers 16428

Voorgaande reizen:

10 April 2006 - 13 Juni 2006

Mijn eerste reis

Landen bezocht: